ANOTHER BEAUTIFUL DAY IN NEW YORK

God morgon!

Har varit uppe ett par timmar och fixat och donat i lägenheten. Snart ska jag bege mig ner till skolan för att betala min skolavgift, men tänkte först ta en promenad genom Central Park eftersom det är underbart väder idag igen, himlen är klarblå!

Annars idag ska jag fixa med lite andra saker i skolan, skaffa skol-ID och sådär. Sen ska jag gå till Soho och se om jag hittar något fint... Har Soho-abstinens! :) Senare i eftermiddag ska jag hänga med Hannah och kolla på en lgh som hon eventuellt ska bo i.



Igår åkte jag till Brooklyn och mötte upp Hannah vid hennes skola. Vi käkade lunch till världens finaste utsikt, Manhattan!

Kommentarer
Postat av: anna

Hej! hittade din blogg av en slump när jag sökte på skolor i new york på google..haha :) Iaf, jag är super sugen på att åka över och plugga i new york, va över 2010 som aupair ett år och Älskar staden,känns som hemma.. tror du förstår känslan! men det är ju så svårt och veta vad för slags skola man ska välja osvosv, va inne på en ute på long island först men det är inget community college så kostar ju multum.. tänkte om du kunde svara på några frågor om din skola,skulle verkligen uppskatta det!!

först och främst, fick du hjälp av någon med allt förhansarbete innan du kom iväg, pappersarbete och förberedelser osv? tycker det verkar vara en otroligt lång väg att gå och mycket att ordna innan man är där! .. sedan funderade jag,eftersom det är community college, måste du inte byta till ett vanligt college efter två år då och gå sista åren där? isf, blir det inte en sjukt stor prisskillnad för dig sista åren?

Sedan undrade jag (om du inte tycker det är för personlig fråga) på ett ungefär hur mycket det kostar per termin att vara där, tänker då både skolavgift samt boende. hade du sparat mycket pengar innan du åkte över eller tänker csn lån det mesta?

slutligen, vad är det för "inriktning" du läser? som jag har förstått det så behöver man inte välja från början exakt vad man vill rikta in sig på utan kan välja lite valfritt bland kurserna, men hur bestämms det då vad man får för degree när man är färdig med utbildningen?



Blev en himla massa frågor och text nu, men skulle verkligen uppskatta om du tog dig tid att svara! :)

2012-03-06 @ 22:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test