I'VE GOT A GOOD FEELING

Hej allihop!

Jag sitter äntligen hemma i sängen och tar det lugnt. Det har varit en hektisk dag! Idag var det nämligen en liten mini-start på skolan! Vi har haft en International student orientation mellan 10-16. Det gick ut på att skolan gav oss internationella studenter massor av info om skolan, klasser och hur allt funkar. Det kom flera gästpratare från olika avdelningar och jag lärde mig jättemycket! Jag har en bra magkänsla, det känns verkligen som en bra skola och jag är så himla glad!

Jag var tvungen att gå från orientationen vid 13.30, för idag har jag gjort något som jag har varit nervös över i flera dagar... Nämligen proven! Man måste göra tre prov på BMCC för att få registrera sig på skolan. De tre proven är essay, reading och math. Först gjorde jag uppsatsen i 90 min, det gick väldigt bra. Uppsatser är min starka sida så det var ganska lätt.
Efter det fick vi gå till en annan sal där det var datorer. Där fick vi göra både reading-delen och matten. Jag har varit jätteorolig för matten eftersom jag trodde att jag hade glömt bort allting. Men det visade sig att jag kom ihåg ganska mycket! Jag tror inte det gick SUPERbra, men helt okej iallafall! :)

Jag var klar med proven vid 18 ungefär, och efter det var jag HELT slut efter att jag inte hade ätit eller druckit något under hela provtimmarna. Så jag åkte hem och köpte med mig Subway (fick nostalgikänsla från min och Emmas resemånad!) och tog en lång dusch och kollade på Danska hollywoodfruar. Haha, jag har blivit besatt av det!

Jag vet att jag har varit väldigt dålig på att uppdatera här, men jag hoppas att ni förstår att denna veckan har varit otroligt crazy med jetlag, letande efter lägenhet, skolan och allt som hör till. Men det kommer bli bättre, jag lovar!

Här får ni lite random bilder från de senaste dagarna:
AAAAAAH, nu går det inte ladda upp bilderna! Sjuuuuukt irriterande. Jag försöker ladda upp dom imorgon istället!


Ni får en liten bild på mig från nyår istället!








Kommentarer
Postat av: malin

vilken skola har du börjat läsa på?

2012-01-18 @ 12:55:06
URL: http://dontshednotears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test