PICS FROM TODAY

Jag kom precis hem efter en busy day som vanligt!

Idag var det den andra dagen på orientation och det var typ samma som igår. Det var lite nya studenter som inte var där igår, så de gick igenom typ samma saker. Ganska onödigt faktiskt! Fast man tackar ju aldrig nej till en gratis lunch, haha ;)

Nu har Angelica registrerat sig för alla klasser, så himla skönt för henne! Jag kan inte göra det än eftersom det tar några dagar innan man får tillbaka resultatet från uppsatsen (jag gjorde ju den igår) så jag ska registrera mig på måndag istället. Det känns så himla komplicerat med allting, men det kommer nog lösa sig!

Efter orientationen var över så gick jag och Angelica hem till Emelyne en sväng och hängde där. Vid 17-tiden tog jag tunnelbanan upp till min gamla värdfamilj och hälsade på där. Jag umgicks med barnen och var med och la dom, sen beställde jag och Clara (den nya au pairen) mat från mitt favvo-indiska ställe, Curry in a hurry! Så vi satt och pratade ett bra tag, riktigt trevligt.

Här är lite bilder från dagen:


Jag utanför skolans skylt (så ni som har frågat, BMCC heter skolan, en förkortning av Borough of Manhattan Community College. Ska berätta mer om skolan någon annan dag!)



Såhär ser salarna ungefär ut. De är jättebranta, så om jag sitter längst upp blir jag höjdrädd, haha!


Söta Angelica!


Vi har jättefin utsikt över Hudson river. På andra sidan ligger Jersey City och Hoboken!


En lång korridor som skiljer åt den norra och södra delen av skolan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test