ALLT ANNAT ÄN EN LUGN KVÄLL

Hej på er!

Sitter och kollar på fotbollen, så sjukt spännande. Skrek som en gris när Zlatan gjorde mål, men lyckan var ju ganska kortvarig.... Hoppas vi kan reducera snart!

Idag har som sagt vi varit hos veterinären med Gibson. Det gick bra! De tog blodprov på honom (typ 4 rör!!) och Gibbe var hur cool som helst. Han är så van nu med att ta blodprov, både i frambenen och i öronen, och insulinsprutorna två gånger per dag. Är så stolt över honom!

Efter veterinärbesöket släppte pappa av mig hos Malin och vi gick till Kaffe Paus och käkade deras goda salladsbuffé. Vi satt där i ett par timmar och pratade om allt som har hänt sedan vi sågs senast i Oktober (!!). Hur mysigt som helst!

Nu under eftermiddagen och kvällen har jag och Gibson hängt här hemma. Jag trodde det skulle bli en lugn kväll, men Gibson har varit annat än lugn idag. Först fick jag ge honom hans insulinspruta helt själv för första gången och jag var sjukt nervös. Men det gick bra!
Sen går kattjäveln ner till källaren och kommer tillbaka en minut senare med en mus i munnen och han springer stolt till sin matskål och lägger den där. Som tur var var den död!
Sen 10 minuter senare går han och spyr upp värsta hårbollen i trappan. TACK för den liksom!

Nu ligger han här bredvid mig i en av hans konstiga ställningar och sover. Trots allt drama idag så är han ändå världens bästa <3 Helt sjukt hur man kan älska ett djur så mycket!


En nervös liten Gibbe i buren med bandage efter blodprovet


En stolt Gibbe efter sin fångst (som han för övrigt var på väg att leka med när jag tog den här bilden)
Trackback
RSS 2.0
Test