PERSUASIVE SPEECH

Kom hem från skolan för ett par timmar sen, har haft en riktigt intensiv dag.

På engelskan hade vi en in class essay som handlade om vad det är som gör en till en citizen (vad heter det på svenska? Medborgare?) och det kändes ganska bra, bara det att jag fick skriva skiten ur mig när jag skulle renskriva. Jag var verkligen klar i sista sekund innan vi var tvungna att sluta.

Imorgon ska jag ha mitt stora tal i Speech, ett persuasive speech (övertalningstal) och jag ska prata om varför man ska bli vegetarian. Jag valde det ämnet lite för att provocera de dära Amerikanerna lite, haha! ;) De är allt för omedvetna om vad de stoppar i sig, de tror liksom att McDonalds chicken nuggets är jättenyttigt eftersom det "typ bara är kyckling". YEAH, RIGHT!

Nu ska jag sussa, ska bara läsa igenom talet en gång till. Längtar tills det är över, för då ska jag träna med min fina Paulina!


Jag och Paulina sommaren 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test