REHAB

Sitter och kollar på Celebrity Rehab på MTV just nu och jag kan inte hjälpa att tänka på hur skönt det skulle vara att åka på rehab. Tänk att vara ledig från sitt jobb, sitt ansvar och sitt liv i typ 2 månader.
Okej, man mår säkert jävligt dåligt om man är narkoman. Men jag kan kanske fejka det hela och bara ta en lååång semester? :)

Jobbet idag var verkligen ett helvete. Aldrig har klockan gått så långsamt och när den började närma sig 18 ringde Pernilla och frågade om jag kunde sitta i de stora kassorna i 1 timme. Och snäll som jag är ställde jag självklart upp...
Så idag har jag jobbat i 9 timmar och jag är verkligen helt slut. Hur ska jag orka jobba 8 timmar imorgon?

Men det är ändå alltid härligt att få gosa ner sig i soffan med julmust och mörk choklad och titta på Harry Potter.
Jag har bara sett den första filmen, men nu har jag följt filmserien som går på 5:an och de är faktiskt riktigt bra!

Imorgon ska jag fira jul med mormor, morfar, mamma, Emelie och Jonathan på kvällen. Emelie kunde inte följa med till Stockholm så vi får helt enkelt fira tidigare i år.
På tal om Emelie så fick hon hem sin lånehäst idag! Hon förlorade ju sin älskade Triad för ca 2 veckor sedan... Många av er kanske tycker det är för tidigt att skaffa en ny häst, men det tycker inte jag eftersom jag känner min syster väl och hon behöver någon att ta hand om och börja om på nytt.
Vi kommer alltid komma ihåg vår bebis, men Hugin (som den nya hästen heter) kommer säkert betyda lika mycket för oss som Triad gör. Men han kommer aldrig ersätta Triad!

Jag pratade med Emelie nyss och hon hade fått obduktionsresultatet igår. Det var något om ett akut cirkulationsstopp, hans system hade helt enkelt bara lagt ner. Det är skönt att få veta vad det är även fast det är jobbigt...

Ha en bra kväll allihop, vi hörs snart!

Kommentarer
Postat av: emma

såg dig på jobbet idag, men du verkade ha så fullt upp så jag ville inte störa =)

2008-12-21 @ 01:13:38
URL: http://emmaaxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test